ärligt . läs !!

det är ju inte varje dag som man har en papegojja i trädet på tomten som skriker - pappa!!
okej nu ska jag förklara lite bättre.
" felicia och ella kommer inspringandes helt galna och säger att det sitter en fågel i trädet och skriker pappa.
varken mamma jag eller mormor tror på det och mamma säger - ella det är en av grannarnas släktingar, kanske någon du kan leka med. gå upp och fråga :)
(tillslut går mamma ut efter en massa tjat)
efter en stund hör vi mamma ASGARVA och även jag oh mormor springer ut. vi hör någon vid det stora trädet som ropar pappa!! pappa! flera gånger. mamma säger, det är verkligen en fågel! men jag säger lite kartigt tillbaka - mamma tror du att det där är en fågel så är du ju ärligt talat dum i huvet;)" men mamma vägrar förstå att det är någon som gömt sig i trädet så vi går närmare och vi hör fortfarande någon ropa efter pappa flera gånger. jag- men mamma det är ju Anton urberg som gör sig dum och skojjar hör du väl? :O men när vi går närmare och tittat noggrannare så ser vi att det verkligen sitter en papegojja i det stora trädet ! what? det lät verkligen som en liten pojke som satt och skrek. efter någon halvtimma så kommer två utländska, en kvinna och en man och ropar , pappa? pappa? och jag frågar (lite snygg på svengelska om dom letar efter något och dom nickar som galningar * haha vi stod i över en timma oh lockade på honom men han kom aldrig ner så tillslut ringde en av ägarna till deras kompis som kom med en fågelbus som de ställde på tomten men den kom inte ner iaf. efter en stund lämnade de buren där och gick och nu.. ungefär  tre och en halv timma senare när jag komemr hem är det första jag höra PAPPPA!! haha fågelidioten sitter kvar ;)


Kommentarer
Postat av: maja

hahahaha! Det är något värt att berätta vidare xD

ovanlig syn :P

2010-09-20 @ 21:05:17
URL: http://maja-starchild.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0